نمونه کار کورین تهران پارس خانم دوستی

نحوه ورود آشپزخانه اوپن به منازل چگونه بود؟

در زمان گذشته آشپزخانه ها معمولا به دلیل وجود دود و همچنین بخار ناشی از پخت و پز توسط اجاق های قدیمی در مکانی دور از چشم مهمان طراحی می شد تا باعث ناراحتی مهمانان نشود و اغلب آشپزخانه را در فضایی به دور از دید و بسته مانند زیرزمین و یا پستوی خانه ها تعبیه میکردند. با پیشرفت تکنولوژی و به وجود آمدن اجاق گاز های مدرن و سیستم های تهویه هوا از جمله هود ، آشپزخانه نه تنها از پستو و فضای بسته خارج شد بلکه به عنوان وسیله ای برای جلوه منزل و آراسته کردن و زیبایی خانه مورد استفاده قرار گرفت.

با گسترش این پدیده و باز شدن فضای آشپزخانه به روی مهمان ، آشپزخانه های اوپن و لوکس و شیک بسیار مورد استقبال قرار گرفت و خیلی زود جایگاهی خوب در بین خانواده های ایرانی پیدا کرد. این پیشرفت روز به روز در حال گسترش است و کم کم با مدرن سازی فضای آشپزخانه ، کانترها و میزهای زیباتری به جهت زیباسازی این محیط و فضا به میان آمد که علاوه بر کم حجم بودن و اشغال فضای کمتر دارای قابلیت های بسیار و زیبایی بیشتری نسبت به قبل بودند.به همین جهت سنگ های مصنوعی کورین محبوبیت بسیار زیادی پیدا کردند زیرا با وجود ظاهر زیبا و جذاب به عنوان یک میز به جهت سرو غذا و یا مکانی برای برش سبزیجات و پخت غذا به کار می رود.

یکی از بناهایی که طراحی دکوراسیون داخلی در آن نقش بسیار مهمی ایفا میکند و همواره مورد توجه افراد قرار میگیرد طراحی دکوراسیون داخلی منازل مسکونی است. افراد به صورت طبیعی دوست دارند محیط اطراف خود را زیبا و منظم ببینند و از تناسب اجزا و وسایل در کنار یکدیگر لذت می برند.
اولین چیزی که هر فردی وارد منزل شما میشود با آن مواجه می شود و توجه او را به خود جلب میکند دکوراسیون داخلی منزل شما می باشد و در صورت طراحی درست و اصولی دکوراسیون منزل می تواند احساس خوشایند و آرامش بخش را در افراد به وجود آورد و باعث شود همواره خاطره ای خوب و زیبا از منزل شما در ذهن افراد نقش ببندد.

امروزه طراحی داخلی به عنوان یک حرفه ، یک هنر و یک صنعت در دنیا شناخته می شود. طراحی داخلی در واقع بهینه سازی فضاهای داخلی ساختمان ها به منظور انجام فعالیت های روزانه یعنی کار و زندگی است. آن چیزی که به یک بنا روح می بخشد و باعث جذابیت و دلنوازی بنا می شود فضای داخلی آن است. کیفیت فضای داخلی از یک طرف تاثیر مستقیمی بر نحوه انجام فعالیت های ما در آن دارد و ازطرف دیگر نگرش،احوال و شخصیت ما را تحت تاثیر قرار میدهد.فضای معماری بدون طراحی داخلی یا اصلا قابل استفاده نیست و یا در صورت قابل استفاده بودن،کارایی لازم و بهینه را نخواهد داشت.

طراح به هنگام طراحی فضای داخلی با دو مقوله سرو کار دارد : کاربرد آن فضا و احساس و تاثیری که میخواهد ان فضا بر استفاده کننده داشته باشد.

طراحی داخلی طیف گوناگونی از عناصر و مولفه ها از قبیل فرم ، نور ، رنگ ، بافت ، کف ، سقف ، دیوار ، عناصر کارکردی و تزیینی و مبلمان را در بر میگیرد. این عناصر ابزارهای کار طراح هستند که همگی باید بطور هماهنگ و متناسب در یک طرح مرتبط و خوش آیند قرار گیرند.

طراحی داخلی که در حد واسط میان معماری و طراحی قرار میگیرد ، به همان میزان که شامل جنبه های کاربردی ، ساختاری و فنی میشود ، طراحی تجسمی و جنبه های بصری و زیبایی شناسانه را نیز در بر دارد . طراحی داخلی شامل انتخاب عناصر تشکیل دهنده طرح و تنظیم و ترکیب آنها برای ایجاد فضا و کیفیات کارکردی زیبایی شناختی مورد نظر طراح و در نهایت دست یابی به کارکرد مناسب،زیبایی و انتقال مفاهیم و معانی است.

دکوراسیون کاسپین | سنگ کورین | سنگ کوارتز

♦ طراحی و اجرای انواع سفارشات کابینت، روشویی، میز کانتر و …
♦ آماده همکاری با ارگان ها و شرکت ها و همکاران محترم. ☆ تخفیف ویژه برای همکاران

دست یابی به اهدافی همچون کارکرد مناسب ، زیبایی بصری و تاثیر محیطی و روانی موثر و مثبت در طراحی داخلی ، مستلزم استفاده هماهنگ ، منسجم ، معنی دار و زیبا از عناصر طراحی است. هیچ عنصر طراحی داخلی نمیتواند بدون ارتباط با عناصر دیگر و ترکیب مناسب با انها در طرح و فضای معماری حضور یابد و مقاصد طراح را براورده سازد. ارتباطی که بین عناصر طراحی داخلی در طرح نهایی برقرار میشود ،از قواعدی پیروی میکند که با توجه به فیزیولوژی دستگاه بینایی انسان استنتاج شده اند و میتوانیم به آنها قواعد ادراکی و بصیری یا قواعد ترکیب بندی یا تکنیک های بصری بگوییم. تناسب ، تعادل و ناپایداری ، هماهنگی ، تنوع و یکنواختی ، ریتم ، حرکت و سکون از جمله این قواعد و تکنیک ها هستند. شناخت و بکارگیری این قواعد مستلزم برخورداری از دانشی است که به آن سواد بصری اطلاق میشود. آشنایی با این قواعد دانش و بصیرت ما را توسعه و میدان عمل و امکان گزینش ما را افزایش میدهد و مارا قادر به طراحی گزینه های بهتر و ارزیابی انها میکند.

 


 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
همین الان تماس بگیرید!