نمونه کار سنگ کورین پروژه امیرکبیر واحد اول

۵ایده برای طراحی آشپز خانه ایرانی کوچک

 

هر زمانی که شما به آشپزخانه کوچک و باریک خود قدم میگذارید ناراحت و عصبانی می شوید ؟ نگران این موضوع نباشید ، شما هم می توانید این فضای کوچک را گسترش دهید. طراحان داخلی گروه معماری کاسپین  راه حل های هوشمندانه و آسانی را به شما ارائه می دهند.

 

نکته اول در طراحی آشپزخانه کوچک ایرانی : استفاده از رنگ های روشن

 

رنگ های روشن یک آرامش صلح آمیز را به ارمغان می آورند و احساس خوب و خوشایندی به شما می دهند ، علاوه بر این احساس آرامش این رنگ ها به آشپزخانه شما اثر گسترده ای می دهند و باعث گسترده شدن آشپزخانه می شوند. همچنین رنگ های روشن می توانند به راحتی با طیف گسترده ای از رنگ ها ترکیب شوند و قدرت انتخاب شما را بالا ببرند. بنابر این استفاده از رنگ های روشن در آشَپزخانه کوچک یکی از ایده های جذاب است.

شما می توانید بر روی کابینت ها ، صفحات میز ، دیوار ها و یا در سقف از رنگ سفید استفاده کنید تا یک فضای بی نظیر و عالی ایجاد کنید.

یکی از طراحان دکوراسیون به ما اینگونه میگوید : من همیشه از رنگ های روشن برای ایجاد یک ظاهر گسترده و بزرگ استفاده می کنم. برای ایجاد حس نشاط من چیزهای براق رنگی را انتخاب میکنم و یا فضای جالبی را با کاشی ، تخته سیاه و یا حتی دسته های شیک بر روی درب ها اضافه می کنم.

 

نکته دوم در طراحی آشپزخانه کوچک ایرانی : نیرنگ بصری با استفاده از کابینت ها

به کابینت آشپزخانه خود نگاه نکنید!!! از این نکات صرفا کاربردی استفاده کنید تا آنها را کمرنگ کنید و خط دید خود را گسترش دهید.

انتخاب کابینت هایی با ارتفاع زیاد و بالای دیوار ، با کشیدن چشمانتان به سمت بالا ارتفاع را افزایش می دهید و هم چنین ذخیره سازی بیشتری خواهید داشت.

برای اضافه کردن عمق از درهای شیشه ای استفاده کنید. با این حال اگر شما باید از چند در چوبی برای حفظ حریم خصوصی خود استفاده کنید درهای شیک را انتخاب کنید تا سایه های ظریف و زیبا ایجاد کنید.

کورین سامسونگ | کورین الجی  | کورین ایرانی  | طریقه نسب کورین

 

نکته سوم برای طراحی آشپزخانه کوچک ایرانی : قسمت های کوچک و مخفی برای ذخیره سازی یک ایده جذاب است!!

از سبد های سیمی به گوشه های سحر آمیز!! لوازم آشپزخانه مدرن و جدید کمک می کند تا آشپزخانه های کوچک خود را سازماندهی کنید. یکی از این ایده های جدید و مدرن استفاده از سبدهای سیمی مخفی در قسمت های پنهان آشپزخانه برای ایجاد فضاسازی بیشتر است.

استفاده از وسایل نگهداری مدرن مانند سبد های سیمی به هر تعداد پیشخوان کابینت که دارید! یک کابینت را در گوشه ی مرده ی آشپزخانه خود نصب کنید تا برای مخفی کردن ظروف و وسایل کوچک از آن استفاده کنید.

کورین سامسونگ | کورین الجی  | کورین ایرانی  | طریقه نسب کورین

 

نکته چهارم در طراحی آشپزخانه کوچک ایرانی : آن را روشن و با روح طراحی کنید!!

اگر شما می خواهید آشپزخانه را از ابتدا بسازید، از این نکته مفید برای شکستن مرزهای یک آشپزخانه سنتی استفاده کنید.

با دیوارها کنار بیایید و به سمت ایجاد یک آشپزخانه باز بروید. کانتر می تواند برای تهیه وعده های غذایی و همچنین صرف غذا استفاده شود. این مورد نه تنها آشپزخانه را زیباتر می کند و به زیباسازی محیط آشزخانه کمک می کند بلکه فضای آشپزخانه را افزایش می دهد و یک احساس خوشایند هنگام صرف غذا ایجاد میکند.

اگر آشپزخانه کوچکی دارید در عوض می توانید پنجره های بزرگ را برای آن بسازید یا حداقل اطمینان حاصل کنید که پنجره های موجود اجازه می دهند نور طبیعی کافی وارد فضای آشپزخانه شود.

نکته پنجم در طراحی آشپزخانه کوچک ایرانی : مثلث طلایی

راهنمایی های زیباشناسی بالا که به آنها اشاره شد اگر این قانون طلایی برای طراحی آشپزخانه کوچک به همراه آنها اعمال نشود کاملا بی اثر خواهند بود.

به خاطر داشته باشید که در آشپزخانه خود ، یخچال ، فریزر و سینک درون خطوط یک مثلث قرار دارند. این امر سهولت دسترسی و فضای کافی را به ویژه در آشپزخانه موازی تضمین میکند تا دونفر بدون مزاحمت برای یکدیگر کار کنند.

برای فضاهای باریک یک دیوار آشپزخانه را انتخاب کنید. تمام لوازم ، فضاهای کاری و فضاهای ذخیره سازی در کنار یک خط واحد مرتب شده اند. این یک راه مطمئن برای بهینه سازی فضا است.

از این نکات استفاده کنید تا آشپزخانه کوچک خود را به یک محیط جذاب و راحت تبدیل کنید که باعث نشاط و شادابی می شود.

 


 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
همین الان تماس بگیرید!