نمونه کار سنگ کورین lg پروژه نیاوران

با توجه به اینکه مواد اولیه اصلی سنگ کورین رزین و هیدروکسید آلومینیوم است اضافه کردن هر ماده دیگری موجب می گردد تا محصول را کورین تقلبی بنامیم.

قبل از شروع این بحث شما باید با انواع سنگ کورین آشنا باشید.

برخی سودجویان چه با واردات از کشور چین و یا راه اندازی کارگاه های کوچک در کشور اقدام به تولید انواع سنگ مصنوعی کورین با ترکیبات دیگر می کنند که ظاهری شبیه به سنگ کورین دارد. اما اکثر خواص برتر کورین را دارا نمی باشند و با عمر کوتاهی که دارند ضرر مالی فراوانی را به صاحب پروژه وارد می کنند. و به مرور زمان از اعتبار مجریان کورین و کابینت می کاهد.

چطور مواد اولیه کورین تقلبی را تشخیص دهیم ؟

ابتدا  ATH ، ماده  اولیه اصلی کورین را بررسی می کنیم. ATH ، بیشترین نقش را در کیفیت سنگ کورین ایفا می کند.

از آنجا که این سنگ معدنی بسته به خلوص آن دارای قیمت جهانی حدود ۱ دلار (حدود ۴۰۰۰ هزار تومان ) به ازای هر کیلو می باشد،  سودجویان این صنعت ، سنگ معدنی کلسیم کربنات (CaCO3)  را جایگزین مواد اصلی می نمایند.

کلسیم کربنات دارای قیمتی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ تومان به ازای هر کیلو است واز لحاظ ظاهری بسیار شبیه ATH است. این اختلاف فاحش سود زیادی را به جیب  سودجویان سرازیر می کند. این عمل همچنین ضرر زیادی به مجریان کورین و مصرف کنندگان نهایی تحمیل می کند.

تشخیص کورین تقلبی که در آن به جای ATH  از کربنات کلسیم استفاده شده به لحاظ ظاهری کار سختی است ولی با اندکی دقت می توان کورین تقلبی را تشخیص داد .

۳ تفاوت ATH و کلسیم کربنات :

از نظر رنگ ، کلسیم کربنات مانند ATH  سفید رنگ است ولی کدر و غیر شفاف است و به همین دلیل کورین تقلبی دارای رنگ کدر و مات می باشد.

از نظر سختی ، کلسیم کربنات از ATH سخت تر است و سختی کلسیم کربنات باعث می شود ابزارهای برش با کمترین میزان کار ، کند یا شکسته شوند. همچنین این صفحات بسیار ترد و شکننده هستند و با ضربات ناگهانی دچار ترک و شکستگی می شوند.

از نظر میزان جذب آب ، کلسیم کربنات دارای جذب آب بالایی می باشد که باعث کوتاه شدن عمر این صفحات و همچنین سفیدک زدن صفحات به مرور زمان می شود.

 

کورین سامسونگ | کورین الجی | کورین ایرانی | آموزش کورین |

۵ روش تشخیص کورین تقلبی از کورین اصلی:

از نظر ابعاد : به علت غیر انعطاف بودن ، نمی توان صفحات تقلبی کورین را در طول های بلند و استاندارد تولید کرد و معمولا دارای طول های ۳ متر و کمتر می باشند در حالیکه صفحه کورین مرغوب دارای طول استاندارد ۳٫۶۰ متر و ۴٫۱۰ می باشد.

از نظر سختی و ابزارپذیری : صفحات تقلبی دارای سختی بالایی می باشند و ابزار برش و سنباده به سختی روی آن ها عمل می کند و باعث کند شدن سریع ابزار می شوند.

از نظر سنباده پذیری : با توجه به سختی پودر کربنات موجود در صفحات تقلبی ، هنگام سنباده زنی و پولیش کاری ، این امر بسیار سخت است و گرد و غبار بسیاری تولید می کند.

از نظر رنگ : رنگ صفحات تقلبی کدرتر و تیره تر از صفحات اصلی می باشد.

از نظر جذب آب : تکه ای از صفحه کورین را برای مدت ۲۴ ساعت داخل لیوان آب قرار دهید ، چنانچه یک یا دو وجه آن سفیدک زد ، بسیار نامرغوب و تقلبی است .

اگر صفحه ای که انتخاب می کنید هر کدام از مشکلات بالا را داشته باشد ، قطعا تقلبی است .

۷ ضرر و زیان ناشی از استفاده صفحات کورین تقلبی :

۱- سازندگان ساختمان ، فروشندگان کورین و مجریان کابینت که از صفحات کورین تقلبی استفاده می کنند به علت کیفیت پایین و عمر کوتاه کورین تقلبی ، این افراد اعتبار خود را از دست می دهند و مصرف کننده نهایی تمامی مشکلات ناشی از نوجود آمدن این امر را متوجه آن ها خواهد نمود.(در صورتی که صفحات کورین تقلبی ارزان نیستند!)

۲- ابزارهای برش ، سنباده زنی و پولیش در اثر کار با صفجات تقلبی به سرعت مستهلک می شوند و همجنین سنباده و تیغه های ابزار که دارای قیمت های بالا نیز می باشند ، یا می شکنند یا در زمان کوتاهی کند می شوند (در نتیجه کورین تقلبی گرانتر از کورین اصلی هم تمام می شود.)

۳- همان طور که می دانید ATH  که در کورین های مرغوب استفاده می شود همان ماده اولیه ساخت خمیردندان است و کاملا بهداشتی می باشد ، در صورتی که کلسیم کربنات که در کورین تقلبی استفاده می شود ، بهداتشی نیست و همچنین هنگام سنباده زنی ذرات منفصه ی آن به شدت برای انسان مضر می باشد. (در میان مدت باعث بروز بیماری های تنفسی می شود)

۴- یکی از برتری های صفحات کورین نسبت به سایر متریال های موجود ، امکان پنهان کردن درزهای اتصال است که در کورین تقلبی  پنهان کردن درز امکان پذیر نیست.

۵- از آنجاییکه ATH  تاخیر انداز شعله هم می باشد و چنانچه در تماس با حرارت شعله قرار گیرد آب موجود در آن ازاد شده و مانع از آتش سوزی و شعله ور شدن می شود ، این درحالیست که در کورین های تقلبی چنین چیزی وجود ندارد.

۶- با توجه به اینکه میزان جذب آب در آشچزخانه زیاد است در مدت زمان کم ، نه تنها صفحه کورین دجار لک های موضعی می شود لبکه رنگ آن نیز دچار تغییر می شود

۷- از آنجا که ATH  نرم تر از کلسیم کربنات است لذا هنگام برخورد با اشیا سنگین با صفحات مرغوب همان قسمت مورد اصابت ضربه دچار فرورفتگی می شود در این درحالیست که در کورین تقلبی ، صفحه در اثر اصابت ضربه می شکند و قابل ترمیم نمی باشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
همین الان تماس بگیرید!